Budaya Keamanan Penerbangan Regulasi dan Kasus = Aviation Security Culture Regulations and Cases
Junio 4, 2024
Elfi Amir, Agoes Soebagio, Dwi Afriyanto Ch, Wahyudono Wahyudono

Metrics

  • Eye Icon 0 views
  • Download Icon 0 downloads
Metrics Icon 0 views  //  0 downloads
Budaya Keamanan Penerbangan Regulasi dan Kasus \u003D Aviation Security Culture Regulations and Cases Image
Abstract

Industri penerbangan berkomitmen pada standar tertinggi dalam segala hal, termasuk fasilitas, prosedur operasional, dan pelatihan personel. Industri penerbangan secara terus-menerus melakukan evaluasi dan pembelajaran dari insiden atau kecelakaan yang terjadi, serta mengikuti peraturan yang berlaku.
Budaya keamanan penerbangan mendorong keterbukaan dan pelaporan tanpa takut akan hukuman atau konsekuensi. Ini menciptakan lingkungan di mana personel merasa nyaman untuk melaporkan masalah atau kejadian yang berpotensi membahayakan keselamatan.
Budaya keamanan penerbangan bertujuan untuk menciptakan lingkungan di mana keselamatan adalah prioritas utama, dan setiap langkah yang diambil oleh individu atau organisasi didasarkan pada upaya untuk mengurangi risiko kecelakaan dan insiden.
Keamanan adalah tanggung jawab kita semua.
--------------------------------------------------
The aviation industry is committed to the highest standards in everything, including facilities, operational procedures and personnel training. The aviation industry continuously evaluates and learns from incidents or accidents that occur, as well as following applicable regulations.
Aviation security culture encourages openness and reporting without fear of punishment or consequences. This creates an environment where personnel feel comfortable reporting problems or incidents that could potentially compromise safety.
Aviation safety culture aims to create an environment where safety is a top priority, and every step taken by an individual or organization is based on efforts to reduce the risk of accidents and incidents.
Security is the responsibility of all of us

Full text
Show more arrow
 

Metrics

  • Eye Icon 0 views
  • Download Icon 0 downloads
Metrics Icon 0 views  //  0 downloads